Shanghai - Fredag

Då fortsätter jag med att berätta om vår fredag i Shanghai. Vi gick upp tidigt på morgonen och fixade iordning oss för att sen bege oss iväg på brunch! Stället vi skulle till hade redan stängt sin brunch så vi hamnade på ett ställe som hette Wagas istället. Äntligen fick man äta lite riktigt bröd, alltså inte bröd som gick att mosa ihop till hälften av sin storlek. Det var i alla fall väldigt gott. Efter det var vi redo att bege oss ut på stan. Jag vet inte hur mycket vi gick under dagen men det var mycket! Vi gick först till lite vanliga affärer som Zara, Mango och H&M. Efter det tog vi en taxi (vi hade gått jätte mycket och det kostar bara 12) till Cold Stone där man får mixa ihop sin egen glass! Mycket mycket smaskigt! Sen tog vi en taxi igen (nämde jag att vi var trötta efter att ha gått massor och bara sovit fyra timmar :P) till en marknad lite liknande silkmarket i Beijing. Där var det skor jag var ute efter men det gick inte alls bra med prutandet. Så det slutade med att jag kom därifrån med ett par solglasögon, ett nagellack och en "I love Shanghai" t-shirt. ( I ett senare inlägg kan jag visa shoppingen:)) Klockan var nu ganska mycket så vi åkte tillbaka till hostlet för att ta en lite powernap.
När vi vaknade till igen så fixade vi iordning oss och satte på oss nya kläder (i alla fall i mitt fall). Sen begav vi oss till Phebe igen! Denna natten satsade vi på open bar. Då betalar man 100 kronor så är det så mycket man vill dricka hela kvällen. Inga lyxiga drinkar men det funkade :). Juste jag glömde också nämna att vi fick med oss två tjejer från hostlet. Båda var från USA och jobbade som lärare här i kina. En bodde inte långt ifrån oss och den andra bodde lite utanför Shanghai. Väldigt trevliga! Kvällen var i alla fall kul och runt 3 kom det ännu flera från TTC. Dom kom direkt från flygplatsen. Jag var med en som heter Jasmine ett tag och sen kom Sidsel också. Vi bestämde oss för att ta en taxi till Mcdonalds. Efter en dubbel cheeseburger tog vi en taxi hem. Var helt slut men det var ännu en lyckad dag! :)
Vid brunchen! Det var så himla soligt och varmt att man kunde gå barbent!
Ute och går i Shanghai!
Hanna och jag utanför klubben. Man var tvungen att svalka sig lite denna kvällen också.
Emily, Sidsel, Jackie (en av de andra lärarna från North Carolina) och Anna. :)
Hannah (läraren som bodde lite utanför Shanghai), Hanna och Jag.
Jag och Anna inne på dansgolvet! :) Tydligen ville killen bakom vara med :P

Kommentarer
Postat av: Mamma Kajsa

Hej Sofia!

Kul att se bilder och höra vad du gjort i Shanghai. Du får vara turistvärdinna när vi kommer. Vi har börjat boka resan : ) Johanna är avundsjuk! Jag skriver mer på hotmailen så läs där. Ha det bra och du, det är SKÖÖNT med lov //(^_^)\\

2011-04-19 @ 12:47:27
Postat av: Moster Tina

Grattis på födelsedagen Fian. Här hemma har vi också fint och soligt väder. Vad mycket kul ni verkar göra. Jag har skickat en liten present till dig , du får kolla på bankkontot. GRATTIS igen

från moster Tina

2011-04-19 @ 20:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0