Shanghai - Lördag

På morgonen sprang jag, Sidsel och Emily iväg till ett ställe i närheten för att äta brunch. Vi hade hört att dem hade 50 % av innan 10, så fem i 10 var vi där. Till vår besvikelse var det bara på vissa utvalda saker. Alla tog en yoghurt med musli. Jag trodde jag beställde en "peach juice" men det var tydligen "beat root", alltså rödbetsjucie. Inte det bästa jag druckit men faktikst inte det sämsta heller. Senare gick vi tillbaka till hostlet och hämtade upp dem andra. Vi började gå ner mot city. Det slutade med att jag och en annan Hanna (som också kommer från Sverige) hängde med några andra från TTC. Bland annat Selma som jag delade rum med i Beijing. Dem hade ett srikt schemma över vad dem skulle hinna med, vilket var bra eftersom det inte blev så mycket sightseeing första gången vi åkte hit. Vi tog tunnelbanan till ett tempel där dom har en "jade Buddah". Efter det så tog vi oss till Nanjing Road (den stora shoppinggatan) och så gick vi därifrån ner till the bund. Efter det så tog några av oss en taxi tillbaka till hostelt för att vila innan vi skulle ut och äta på kvällen.
På kvällen sammlades alla från TTC på en indisk restaurang. De hade en stor buffé för 100 kronor. Det var väldigt gott. Senare planerades utgång men jag var så himla trött så det slutade med att jag följde med några andra tillbaka till hostlet. Vi satt uppe och pratade ett tag och sen slocknade jag :).
Inne i templet. Man fick inte ta kort på den kända Buddhan så den kan jag inte visa.

Selma ber vi altaret.

The Bund med det kända Tv-tornet som jag och Daniel var uppe i sist vi var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0