Shanghai - Söndag

På morgonen bestämde jag, Sidsel och Emily oss för att ta en taxi till det brunch stället vi skulle till den första dagen vi var på jakt efter brunch. Det var pannkakorna som lockade! Och jag måste säga att jag inte alls var besviken! Efter det mötte vi upp dem andra med det strikta schemat igen. :P Först åkte vi till ett museum där dem hade haft ngt politiskt möte. Sen åkte vi vidare till en av deras kända parker. Innan man kom till parken var man tvungen att gå emellan en massa jätte kinesiska hus med restauranger och små sovenir affärer. Tillslut kom vi till parken och den var väldigt stor och fin! Vi avslutade med att äta några kycklingburgare på en KFC liknande restaurang. Sen var det dags för mig och Emily att ta oss tillbaka till hostlet för att möta upp Hanna och Sidsel. Vi tog tunnelbanan till tåget och åkte hem. På tåget blev det lektionsplanering. Vi blev hämtade av Leo (engelska taxi chauffören) på tågstatioen och så åkte vi hem och sov :) Jag var mycket nöjd efter en bra helg! Det var också väldigt kul att träffa folk från Beijing igen!
Vid brunchen! :) Yummi yummi pancakes!
Innan man kom in till parken. Jag gillar kontrasten med de kinesiska och de vanliga restaurangerna man brukar se.
Emily inne i parken :)
En drake som var byggd längst muren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0