Shanghai - Torsdag

Hej!

Jag tänkte berätta lite om Shanghai och jag startar med dag ett. Resan till Shanghai startade på skolan runt halv fem. Det var kaos med bilar eftersom alla eleverna skulle hem den här helgen. När vi kommer till porten så finns det inga ”school drivers” där som kan köra oss. Vi får lite panik eftersom tåget åker klockan 6 så vi ringer Apple. Hon försöker hjälpa oss att hitta ett sätt att ta oss till den stora vägen i alla fall så att vi kan ta en taxi därifrån. Efter att ha sprungit runt i 15 minuter så kommer tillslut en av chaufförerna. Då berättar han att det är omöjligt att köra den sista biten för att dem har någon slags festival. Men han säger att han kan köra oss dit och sen får vi ta en tuktuk sista vägen. Sagt och gjort. Vi kör till festivalen och där springer vi snabbt ut och byter till tuktuk. Jag måste säga att de inte alls känns säkra och jag kan förstå nu varför försäkringen inte täcker olyckor som händer i dem. Vi lyckas i alla fall komma fram till stationen och vi har hela 20 minuter tillgodo. :)

Tågresan gick bra, det tog bara fyra timmar denna gång. När vi kom fram till Shanghais tågstation så gick vi först och åt lite kvällsmat på KFC och sen tog vi en taxi till vårat hostel. Hostlet var bra! Vi bodde i ett rum med 6 sängar. Efter att ha fräschat till oss lite sprang vi och köpte lite vin och risvin. En stund senare var vi i en taxi igen, denna gången på väg till en klubb som heter Pheobe. Vi hade bestämt oss för att ha en liten egen utgång bara vi tjejer innan dem andra från TTC (teach and travel China) kom. Vi dansade och hade kul fram till ca halv tre och tog sedan en taxi tillbaka. Det var en väldigt rolig och lyckad kväll. :)



Jag och Anna i tuktuken.



Emily i tuktuken. Jag gillar hjälmen bakom henne som det står "safe på" :P


Emily och Sidsel utanför klubben. Det var så varmt när man dansade så vi var tvugna att ta pauser ibland.



Inne på hostlet innan vi skulle ut. Jag vet inte varför bilderna kom i lite fel ordning.


Jag och Sidsel utanför klubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0