En dag över...

Då var dagen över. Jag vet inte rkt vad jag ska säga. Eleverna är villiga att prata iaf, bara det att dom pratar i munnen på varandra hela tiden. Jag vet inte hur jag ska få dom att vara tysta. Jag har testat att skrika, jag har testat shhh, jag har testat att klappa händer och andra konstiga ljud som bara kom automatiskt. Jag har haft elver som heter Happy, Sun, Moon, Fish, Angel, Leaf osv. Jag vet inte vem som gav dom deras namn. Jag kommer ha 18 lektioner som är exakt lika. Jag vet inte om jag orkar presentera mig 13 gånger till! Imorgon har jag fem klasser. Jag ska försöka koncenterera mig på hur man får dom tysta. Tips Mamma och Tina!?!? :) haha Jag kommer nog hata barn efter dom här 5 månaderna. Som tur är jobbar vi bara 4 dagar i veckan till skillnad mot de kinesiska lärarna som jobbar 12 dagar i rad sen har ledigt 2. Vi har det ändå ganska bra! :) Nu ska jag ta en dusch sen blir det nog snart sängen. Jag är helt slut! Jag trodde kinesiska barn skulle vara väluppfostrade. Jag har också insett att det kan vara bra att kunna kinesiska. Ibland säger dom saker till en och låter skit arga. Kan ju vara kul att veta vad dom säger... Eller kanske inte? Nej duschen var det. Vi får se hur dagen går imorgon! Kram till alla!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej Fia!

Du är jätteduktig och jag förstår att du är slut. Jag har skrivit tips i kommentarerna före detta. Läs där! DU MÅSTE VARA JÄTTE STRIKT!!! Gör bara övningar som är lugna i början. Du måste först lära känna barnen, kunna deras namn m.m. innan du kan ha övningar där de arbetar mer självständigt. Annars brukar det spåra ur. Jag har också haft lektioner som varit som dina. Det har alla lärare haft. Fundera HUR du VILL ha det och bestäm dig i ditt huvud att så SKA det vara. Då blir det så för du kommer att agera annorlunda. Skrika brukar inte hjälpa alls utan gör saken värre. Var bara jättebestämd och stenhård! Lycka till i morgon!! Kramar Kajsa

2011-02-21 @ 14:21:47
Postat av: Sofia Sundolm

Hej!

Jag vet inte det där med att lära sig namnen. Jag har 17 olika klasser med ca 35 elever i varje. 17x35 = ca 600 namn. Men ja jag inser att man måste vara ganska strikt. Det är som att träna Nella bara att man har 34 andra att ta hand om på samma gång...

2011-02-22 @ 04:42:14
URL: http://sofiaskinaresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0