Just dance..

Igår var vi igång enda från 8 på morgonen till 6 på morgonen! Vi började dagen med att åka till the summer palace. Det var inte allt för mysigt att gå runt i parken när det var kallt och blåste. Efter den kalla vandringen blev det lunch på en restaurang i närheten. Sedan åkte vi vidare i bussen till Tiananmen square. Jag stannade i bussen med några andra, det lockade inte att gå runt där för andra gången i sitt liv i detta väder. Tydligen hade dom bara vandrat runt i 30 minuter och det hade varit ganska ovärt. När alla var på bussen igen var det dags för shopping. Ya show market blev det. Efter att ha köpt ett par vanliga svarta pumps för 70 yuan och gått runt och kollat lite beslutade jag och josefin oss för att ta en massage. 30 minuter för 30 yuan. Helt okej! Sen var det dags igen att bege sig till en restaurang. Mätta och glada begav vi oss till det sista stoppet för dagen, nämligen akrobatikshowen. Samma show som jag såg förra gången vi var i Kina. Det var bara ett nummer som var anorlunda. Men dom var lika duktiga som vanligt! :)

Väl hemma igen blev det en snabb dusch sen iväg till 24 hour bar för lite pre-drinks. En öl för en femma blev det. Sen blev det lite taxi lite hit och dit och tillslut hamnade vi inte på Mix! Det var en sjukt kul kväll, dansade non-stop i 5 timmar! (Jag vet dock inte hur mkt det var till dans i slutet när man var helt slut i kroppen.) På slutet tappade jag och Josefin bort oss lite på klubben när vi försökte hitta tillbaka till ingången där våra jackor fanns! Sprang runt där och ingen av personalen kunde engelska. Tillslut kom vi ut iaf! Vi tog en taxi hem och runt klockan 6 så kunde man äntligen få sova!
Idag har jag varit och ätit pepper-beef whit rice för 15 kronor! :) Och nu väntar jag på att min tvätt ska bli klar! Sen kanske jag ska planera lite lektioner eller så kommer det bli så att jag bara slappar! :) Skype går också ifall någon vill? Jag har ju mitt nya headset för 25 yuan som måste testas ;) Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej Sofia!

Nu ska jag gå ut med Nella och sen skriver jag lite tips till dig på hotmailen på hur man kan starta i en ny grupp. Det låter som du har jättekul : ) Jag känner igen det från när Tina och jag var på kibbutz och där var folk från hela världen. Vi hade så kul, en av de bästa tiderna i mitt liv. Passa på och njut och roa dig nu när du är ung och har möjlighet. Titta på hotmailen lite senare. Vi hörs! Kram Mamma Kajsa

2011-02-12 @ 09:29:56
Postat av: Daniel

Ja, det tycker jag med. Du ska ha kul och roa det medan du är ung och har möjligheter. Fast man kan ha lika kul när man är äldre också. Det är väl ingen skillnad?

Kram

2011-02-12 @ 10:57:38
Postat av: Mamma Kajsa

Hej igen!

Håller med dig Daniel. Visst kan man ha lika kul och roa sig när man är äldre också. Med möjlighet menade jag möjligheten som du Sofia har just nu när man träffar massa folk från hela världen. Det är kul, så passa på när du nu äntligen har kommit iväg till Kina. Det som jag upplevde som skönt när jag var i Israel var att jag bara behövde tänka på mig själv och ta ansvar för mig. Skillnaden när man är vuxen är att man har fortfarande kul men att det samtidigt vilar mycket mer ansvar på ens axlar. Jag har därför inte känt mig lika fri som jag gjorde när jag var ung och bara tänkte på mig själv. Det var och är en skön känsla så njut av den medans du kan : ) Ha det bra! Kajsa

2011-02-12 @ 11:48:59
Postat av: Pappa

Hej Sofia, jag tycker du skulle ha suttit hemma och planerat lektioner istället och varit lite seriös;-).



Daniel, jag håller med dig att man kan ha lika kul när man blir äldre, men man kanske ändrar uppfattning om vad som är kul:-)



Kram

2011-02-12 @ 11:53:12
Postat av: Daniel

Okej, jag förstår dig Kajsa! Självklart att det blir en helt annan sak när man är ung och "fri" från ansvar. Men samtidigt måste man ta hänsyn till andra människor i sin omgivning. Jag måste bara tillägga att Sofia kan/bör inte göra allt det man ska göra när man är som du säger ung, själv och utan någon att tänka på. I sådana fall bör inte hon vara tillsammans med mig om du förstår hur jag resonerar. Sen är det upp till Sofia att bestämma vilket som är bäst för henne. Bara Sofia blir glad så blir jag också det, oavsett vilken väg i livet hon väljer! Bara hon säger till innan...

Kram

2011-02-12 @ 12:45:41
Postat av: Moster Tina

Hej Sofia

Du hade inte behövt åka till Kina i somras. Du får ju se allt nu fast det kanske är kul att känna igen sig lite. När är det dags för eleverna??

Jag håller på att fila på ett mail till dig. Ska bara se om Kajsa snott alla mina ideer nu igen. Inget får man ha ifred. Kör hårt Sofia!! Kram Tina

2011-02-12 @ 21:30:06
Postat av: johanna

Hej sis! Låter som du har det bra där bort. Är inte alls litegranna avundsjuk... hehe eller?



Och Daniel, jag tror inte du behöver oroa dig för att hon inte tar hänsyn till dig och tänker på dig. Inte för att jag ska prata för fisen, men om jag känner henne rätt så! Det gäller att ta hänsyn båda vägarna:)



Har du fått veta något mer om var du hamnar? Jag saknar lite bilder... och sen vill jag gärna boka en skype-tid, men jag vet inte när du kan och jag kan... tell me när du kan?



Puss&kram, jobba hårt. (tyvärr kan jag inte hjälpa till så mkt med lektionstips. Jag har glömt hur skolan var, haha!)



2011-02-13 @ 13:36:13
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0