Kära Sverige...

Ännu en dag i skolan är över! Jag pratade lite om högtider i Sverige. Sen fick dom göra ett quiz för att se hur mkt dom hade lyssnat. Jag tyckte det gick ganska dåligt men Robert (våran lärare som var med och kollade idag tyckte det gick bra) så det kanske inte var så dåligt som jag trodde. :P På slutet av lektionen var det tre olika tjejer som frågade om de fick ta kort med mig och självklart ställer man upp. ;) haha Sen var de två som tyckte jag såg ut precis som bella i twilight! Jag vet inte rkt om jag håller med, jag är blond hon är brunhårig till att börja med! :P Men det är kul att prata med dom.

Nu har vi fått veta mer om stället vi ska till. Troligtvis kommer vi jobba 20-30 timmar i veckan och vi har hela fredagen ledig. Vi kommer ha utsikt över vattnet där vi bor. Vi bor i separata lägenheter med tv och internet. Vi kommer också ha västerländs toalett! I köket har vi både frys och mikro. Vi kommer inte ha någon "Curfew", alltså en viss tid vi måste vara tillbaka på skolområdet på kvällar. Vi kommer att flyga dit. Det finns en del barer och en del shopping. Vår skola har pool så där kan man simma om man vill. Den som bodde där innan brukade ta en joggingtur på stranden innan jobbet. ;) Det kommer att vara ca 10 grader nu när vi åker dit men i slutet kommer det gå upp enda till 30. Vi har ingen sktrikt klädsel på jobbet. Vi är fem tjejer som åker tillsammans, vi kommer troligtvis vara de enda utländska i hela staden! Man får nog vänja sig vid att folk kollar.

Senare ska vi iväg till IKEA och äta våra kära svenska köttbullar med lingonsylt och brunsås! Kanske slinker en liten prinssesbakelse ner ;). Jag ska även komma på en aktivitet till imorgon.

Have a nice day everyone!

Kommentarer
Postat av: johanna

Det låter ju helt perfekt där du ska vara! Jag vill vill vill komma och hälsa på! Hoppas det går att fixa hihi :)



Ha det superduperbra! Lägg in bilder! :D PUSS&KRAM <3

2011-02-15 @ 08:55:53
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Moster Tina

Kanske att jag ska byta arbetsplats! Både plats och arbetstid låter ju bra. Det är väl bara lönen som är sådär. Vet du vilken ålder du ska undervisa? Vilken vill du helst ha?

Vad duktig och modig du är Sofia. Undervisa 17-åringar!!

Det är alltid svårt att beräkna tid för en uppgift. Det är många parametrar som ska stämma t.ex har det gjort något liknande då går det oftast fortare.Är det något de är vana att göra eller ovana, förklarar du tillräckligt bra/tydligt. Ha alltid en extra uppgift till de snabba (som inte kräver något av dig. De kanske kan rätta själva,spela ett spel ...)

Nu är det dags för sängen. I morgon är det min tur att ta ut Flip. Här har varit kallt -22. Jag blir jättetrött av kylan, men idag har jag tränat på gym för att bli stark och pigg. Kram till dig från moster.

2011-02-15 @ 22:20:31
Postat av: Moster Tina

Kanske att jag ska byta arbetsplats! Både plats och arbetstid låter ju bra. Det är väl bara lönen som är sådär. Vet du vilken ålder du ska undervisa? Vilken vill du helst ha?

Vad duktig och modig du är Sofia. Undervisa 17-åringar!!

Det är alltid svårt att beräkna tid för en uppgift. Det är många parametrar som ska stämma t.ex har det gjort något liknande då går det oftast fortare.Är det något de är vana att göra eller ovana, förklarar du tillräckligt bra/tydligt. Ha alltid en extra uppgift till de snabba (som inte kräver något av dig. De kanske kan rätta själva,spela ett spel ...)

Nu är det dags för sängen. I morgon är det min tur att ta ut Flip. Här har varit kallt -22. Jag blir jättetrött av kylan, men idag har jag tränat på gym för att bli stark och pigg. Kram till dig från moster.

2011-02-15 @ 22:21:49
Postat av: Sofia Sundolm

Tina, vem är det som upprepar sig nu? :P

2011-02-16 @ 05:21:49
Postat av: Moster Tina

Ja hm det blev nog så att jag tröck två ggr. Nu ska jag o Flip promenera Ha det och voff säger Flip

2011-02-19 @ 19:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0