Lektion

Jag har börjat alla mina lektioner den här veckan med att presentera mig själv. Jag ritar en sträckgubbe och säger att det är jag, elverna börjar alltid skratta. Sen fortsätter ja med att skriva min ålder, skriva vart jag kommer ifrån, rita min familj, skriva och rita vad jag gillar och vad jag inte gillar. Efter det börjar alltid frågorna. Dom undrar ofta vad dom i min familj heter och hur gamla dom är. Först skriver jag pappa, när jag skriver åldern så blir det ofta ett "ahhhhhhhhh" och man hör vissa säga old. Sen kommer vi till mamma. Jag skriver åldern och denna gången hör man "AAAAHHHHHHHHHHHHHH" och många säger old. :P Niklas och Johanna brukar dom inte bry sig så mycket om. Men idag så fick Nella ganska mycket uppmärksamhet. Dom ville veta vad hon hette, hur gammal hon var, hur mycket jag köpte henne för och om hon hade en pojkvän. I vissa klasser har dom frågat om jag har pojkvän och när jag säger ja börjar dom alltid låta och fnittra jätte mycket. Idag fick jag även frågan "can you drive a car?". Jag sa ja och då undrade dom vilken bil jag körde. Jag förklarade att det inte var min bil men jag skrev upp märket iaf. Opel visste dom inte riktigt vad det var men när jag skrev Mercedes så fick jag ett "AAHHHHHH" igen och många gooda (dom lägger ofta på ett a på good och vissa andra ord). Det verkar ändå som att jag har en ganska bra årskurs. Dom vill göra saker och är med. Dom kan inte prata så mycket men kan ändå säga lite. :) Sidsel får vara med dom som går i ettan och tvåan. Hon sjunger 3 sånger med dom varje lektion. Hon kommer att ha haft 17 lektioner imorgon. Det är många gånger man sjunger då. Hanna har femman och sexan. Femman är tydligen bra men i sexan är dom lite "engelska är tråkigt". Anna har juniorhigh. Dom är tydligen väldigt svåra att få motiverade. Emily är med dom äldsta. En del är äldre än henne. Tydligen inte den roligaste åldersgruppen att ha helt enkelt. Många av kineserna kan skriva mycket och svåra ord, men när det kommer till tal kan dom inte prata alls i stort sätt. Allt är bara inlärt i fraser. Kanske inte så konstigt med tanke på att inte ens engelskalärarna kan bra engelska. Imorgon är sista dagen innan helgen! Det ska bli skönt med tre dagars helg ;) hehe Ha det bra alla! HUGS

Kommentarer
Postat av: Mamma Kajsa

Hej Sofia!



Vilket jobb du har fått! Jag har skrivit till dig på hotmailen så läs där //(^_^)\\ Kajsa

2011-02-23 @ 20:15:54
Postat av: Moster Tina

Jag tycker du har glömt bort att presentera moster `.`´.´ Twins är väl ett bra ord att lära ut.

..

^ God natt

2011-02-28 @ 23:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0