Pirr,pirr,pirr...

Hejsan! Idag har varit en spännande dag! Vi hade våran första praktik dag! Men vi fick också reda på var i Kina vi ska spendera dom kommande 5 månaderna. Jag börjar med att berätta om praktiken. Vi kommer till skolan och vi blir tilldelade vår klass. Vi skulle ha 14-åringar men det visade sig att dom var 17. Jag var först ut och jag var sjukt nervös. Det gick ändå relativt bra. Allt tog bara mycket längre tid än det var tänkt. Tex att göra en namnskylt. Inte behöver man 10 minuter till att vika sin namnskylt, skriva sitt namn och rita ett djur brevid? Det gör det kan jag säga. Från början verkade det som att eleverna inte kunde någon engelska alls i stort sett. Det visade sig bara att dom inte vill prata, när dom skrev kunde dom komma upp med ord som jag inte ens skulle tänka på. Imorgon blir det lite annan teknik troligtvis. Vi ska prata om Sverige imorgon, troligtvis avslutar vi med att sjunga små grodorna! :P haha det blir säkert bra. Sen så kan jag berätta att jag är nöjd med min placering! Jag ska till en stad som heter Yueqing. Det ligger lite söder från Shanghai och jag tror att det är ganska nära till vattnet! :) Till ytan är den bara några kvadratmeter större än Västerås men skillnaden är att det bor 1 miljon mer människor i staden! Jag vet inte än vilken nivå jag kommer lära ut på. Det står Primary, Middle och Highschool. Jag hoppas att jag bara kommer få en nivå när jag kommer till skolan, och jag hoppas att det inte blir highschool! Jag kan inte grammatik! (Även fast jag fick MVG på uppgiften om grammatik ;)) Vi ska snart iväg och få reda på mer information om våra placeringar så vi får se då! Ha det bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Sofia!



Va duktig du är....jag är stolt över dig:-)



Jag visste att du skulle klara det bra och va kul att du känner dig nöjd med din "postering". Vet du vem du kommer att åka dit med?



Många kramar från Pappa

2011-02-14 @ 11:19:55
Postat av: Mamma Kajsa

Jättekul Fia!!

Det låter som en bra placering. Skriv gärna när du vet lite mer. Lycka till med lektionen imorgon. Ta det lugnt så går det bra :) Kram Kajsa

2011-02-14 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0