JAG HAR INTERNET!!

Nu har vi tillslut lyckats hitta internet-killen! Femte gången gillt är det tydligen i Kina. Så idag har jag inte så mycket att säga direkt.
Jag kan berätta en sak vi lärde oss på lektionen som var lite kul. I våra länder så brukar man säga "hej, hur är det? när man ses. Men vi fick lära oss att i Kina säger man "har du ätit?"eller "vart ska du?" och man avslutar ofta konversationer med "ät mer" eller "sätt på dig mer kläder". Och vi fick även lära oss att man frågar personliga frågor till människor man inte känner. Så om man tex sätter sig i en taxi så kan dom fråga "var kommer du ifrån, hur länge har du varit i Kina" och sen "hur mycket pengar tjänar du?" Tydligen är en vanlig lön i Kina 1200 ungefär.
Jag har börjat tröttna på skolmaten. Till frukost är det typ friterade bullar, ägg, dumplings eller någon konstig soppa. Till lunch och kvällsmat är det dumplings, konstiga grönsaksröror med någon enstaka köttbit, konstiga soppor eller massa råa konstiga saker. Vissa saker är ätbara men det är inte super gott direkt. Man får väl trösta sig med att det bara kostar ca 4 kronor om man köper läsk eller vatten till. Ikväll ska vi ut och testa det kinesiska utelivet. Får se hur de är. Och imorgon klockan 8 går bussen till "the visa office". Vi ska se till att få visum för 180 dagar.
Och det bästa idag var att jag fick reda på att Daniel har bokat biljett för att komma och hälsa på mig!!! :D:D:D Ha det bra där hemma i kylan(?). Här är det skitkallt :(

Kommentarer
Postat av: Nathali Asnice

Hahah nice med internet du :) Kan typ inte vara utan de :o

2011-01-26 @ 06:49:16
URL: http://nathalihc.blogg.se/
Postat av: tina

Fin blogg:D

kolla gärna in min med:D

2011-01-26 @ 07:10:53
URL: http://tinisen.blogg.se/
Postat av: johanna

HEEEY SISTER!!!



Hur vet Daniel var han ska boka biljetten då? Du vet väl inte var du ska vara? elller? Jag kollade biljettpriser till shanghai och peking. Det var ju inte så farligt, typ 3500-4500... jaja!



Hoppas det går att ladda upp bilder snart, antar att internet där borta är lite segt? hehe.



Hehe, maten låter ju inte alltför upphetsande. Men du överlever nog ;) Har ni inget donken eller kfc nära?;) haha. näää, usch. Börja inte äta det.



Hur kallt är det? Idag var det kallt här med. Och jag var ute och gick med nella. Hon har fnatt och hoppar jämfota(fyra) rakt upp i luften och ner i snöhögarna. Gulle.



Igår gjorde jag en kladdkaka med blockchoklad på som jag ska bjuda på här på jobbet. Om jag kunde skulle jag skicka ner en bit också, för den ser god ut. hehe. Så gjorde jag sån där fruktsallad med vit choklad på, som jag och K ska äta ikväll.



Du är saknad! Men det är kul att höra vad du göra där nere och det verkar som du har det bra:) Umgås du med många där? är dem normala? hahah.



PUSS&KRAM Love to you <3

2011-01-26 @ 09:10:42
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Mamma Kajsa

Hej Fian!

Låter bra att du har fixat internet. Det är bra att du får prova lite kinesisk mat. Tänk vad glad du ska vara i början när du kommer hem till den svenska maten igen, sen vänjer du dig vid lyxen vi har i Sverige : ) Du kan du läsa på hotmailen för jag har skrivit där. Ha det bra i kylan. Vi fryser också, - 10 grader. Kraaaaaam Kajsa

2011-01-26 @ 22:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0