Allergi!

Jag tror ganska så säkert nu att jag är allergisk mot en viss linsvätska. Jag har nämligen bytt linsvätska nu när Daniel kom. Och det var den linsvätskan jag precis hade bytt till i Sverige när jag trodde att jag hade fått min ögoninflamation. Igår sved det i ögonen efter att jag hade haft mina linser i första dagen under veckan. Så jag tog ut dom. Då kliade det ena ögat jätte mycket och båda ögonen var väldigt röda. Nu på morgonen när jag vaknade så känndes det konstigt med det ena ögat, inte det som kliade utan det andra. Jag trodde först att det var helt ihopvarat men det visade sig bara att det är helt uppsvullet så jag kan bara halft öppna det. Idag ska jag nog köpa en ny linsvätska och jag ska nog itne använda linser på ett tag. Juste, jag kan inte heller tvätta mitt ansikte för vattnet fungerar inte. Det fungerade inte igår heller :(. Men hoppas ni andra har det bra iaf! :)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Stackars min lilla älskling. :(

Jag hoppas att du hittar rätt linsvätska.

Puss

2011-03-25 @ 07:24:22
Postat av: Mamma Kajsa

Men älskling så du ser ut i ögat. Ja du är säkert allergisk. Kör med glasögonen länge!!! Kan du arbeta när du ser ut så där? Kan du få hjälp med läkarbesök? Ta hand om dig allt vad du kan. Jag tänker på dig, längtar efter dig och håller om dig i tanken. Kramar från mamma Kajsa

2011-03-25 @ 08:54:44
Postat av: Pappa

Hej fia,



Ja, gör som mamma säger och hoppa över linser ett bra tag. Tänk på att tvätta händerna ofta (när du har vatten) Köp lite handsprit också så du håller dig extra ren om du kliar i ögonen.



Ta hand om dig nu. Jag tänker på dig!



Många kramar

2011-03-25 @ 12:31:17
Postat av: Moster Tina

Stackars dig Sofia.

Jag är också allergisk mot vissa linsvätskor ( de med konserveringsmedel) så jag byter aldrig märke om jag kan undvika det. Hoppas du har flaskan kvar till den du tål så du kan använda den och jämföra ingredienserna. Hoppas du mår bättre snart. Stor kram från Tina

2011-03-26 @ 22:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0