Bad and good.

Dagen har hittills varit blandad. Jag fick damp på en klass och hotade med att kasta ut nästa elev som pratade. Jag skrev upp två regler på tavlan, prata inte när andra pratar och räck upp handen om du vill prata. Jag fick även ta pennor från en elev som inte kunde sluta leka med dom. Jag lyckades iaf ha klassen tyst 10 minuter i slutet.
Sen till det bra. Påväg till matsalen så säger tre av mina elever att jag är deras favorit lärare "in the afternoon". Det är ju alltid nånting. ;) Nu ska jag värma mig lite tills det är dags att gå igen. Vi har regn idag så det är inte alls lika varmt :( Kanske skriver mer sen ifall någonting kul händer :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Orka hålla i så blir det jättebra! Tänk på hur du vill ha det. Försök att inte reagera känslomässigt. Du har rätt att vara bestämd så du behöver inte bli arg.



Det är ju alltid kul att höra att eleverna tycker om en, men kanske ännu viktigare att DU själv KÄNNER att du är en bra lärare. Jag tycker att du gör ett strålande jobb för jag vet hur det är.



Själv njuter jag av ett välförtjänt lov. Skulle alla människor behöva då och då! Ett litet grått moln idag är ett tandläkarbesök men sen ser det bra ut. Sköt om dig Fia så hörs vi!! Kram mamma K

2011-03-01 @ 07:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0