Hello again!

Nu har man varit lite dålig på att uppdatera, jag skyller på Daniel ;) hehe.
Nej men jag hade tänkt att göra ett fint inlägg med bilder, men det verkar inte fungera just nu att ladda upp bilder så det får bli en liten kort sammanfattning istället så lägger jag upp bilder sen :)

Förra helgen tog vi snabbtåget till Shanghai. Det tog ca 4,5 timmar att ta sig dit. Väl där så letade vi upp ett hostel att bo på. Vi hittade ett billigt med väldigt bra läge, mitt i stan! :) Under de två dygnen vi var där så hann vi med shopping, några frappochinos på starbucks, åka upp i TV-tornet, tappa bort Daniels mobil (alltså jag tappade bort den), äta mcdonalds, gå runt och kolla på marknader, äta på coffe bean och klippa mig :). Jag lägger som sagt upp bilder på det sen. Jag tyckte om Shanghai, det var en mysig stad med vattnet och så :). Det är mer som en storstad med höga skyskrapor och mycket ljus överallt. Tycker nog bättre om Shanghai än om Beijing. :)

Sen var vi tillbaka i Yueqing igen. Under veckan har vi varit en dag på polisstationen för att anmäla mobilen. Dom tyckte vi var kostiga som skulle göra det för i Kina gör man inte det. Tillslut kom vi därifrån med en polisrapport som jag själv fick skriva ihop :P Daniel har varit med på några lektioner och hjälpt till, vi har varit ute och ätit och shoppat i south street (ballerina för 30 kr), vi har gått en asjobbig väg för att komma upp till ett berg där man kan se ut över hela Yueqing och vi har gått ner till "stranden".
Nu har Daniel åkt hem vilket känns väldigt tomt :(. Men jag tror det blir bättre med tiden och det är ju inte allt för långt tills vi ses igen! :)

Det var lite kort! Jag fixar korten senare som sagt. Hoppas alla har det bra där hemma! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Kajsa

Låter som en intensiv men kul vecka. Daniel är väl kanske hemma igen och jobbar imorgon precis som vi andra!! Träffade Jennifer idag på IKEA. Hon jobbade mycket och läste din blogg ibland. Kanske hon läser detta : )Ha en fin vecka! Kram Kajsa

2011-03-20 @ 18:37:22
Postat av: johanna

Det låter som en jättebra vecka :D Just nu är jag och Kalle i KL. Yeeheees de blev som jag ville haha ;D



Du, jag behöver en adress till dig, snälla!! Du kan väl svara, om du skriver mail eller kommentar eller vad som, så fort du kan????? PLEASE?

2011-03-21 @ 15:43:36
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0