sad day :(

Hej!
Dagen och gårdagen har inte alls varit kul. Ungarna håller inte käften. Inget funkar. Att vänta, att skrika, att hota med att kasta ut dom, att hota med att inte se film, att göra lugna aktiviteter. Dom pratar iaf. Just nu hatar jag läraryrket och känner inte alls för att vara här. :( Tips?

Sen till en helt annan sak! Min födelsedag är ju om mindre än en månad ;) Och jag menar jag skulle ju inte bli allt för besviken om man fick äta lite svenska godis eller så då. ;) Det tar ca två veckor för packet att komma fram, eller det gjorde det för Emily, Sidsel och Hannas paket iaf :P. Alltså det är ju inget krav eller så... :P

Sofia Sundholm
Yueqing Foreign Language School
Dong shan Nan Village
Binhai Pianqu, Zhongxin District,
Yueqing City, Zhejiang Province
325600
China
Lots of hugs! xox

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Sofia,



Jag förstår att det känns tufft och hopplöst ibland, men det kommer bättre dagar. Försök att vara tydlig och bestämd utan att tappa fattningen för då känner de att du tappat kontrollen.



Jag tycker du gör ett jättebra jobb och jag är imponerad av dig.



Många kramar från Pappa:-)

2011-03-23 @ 09:21:28
Postat av: johanna

Du är så duktig sofia! Jag är riktigt stolt över dig. Alla dagar kan inte vara bra dagar. Men jag vet att du kommer klara av det bra och komma på något så de blir tysta ;) :D



Hahaha! Ingen press alls heller ;) Jag saknar dig så mycket! Men du får ha det superduper bra. Många kramar!

2011-03-24 @ 16:14:32
URL: http://jsundholm.blogg.se/
Postat av: Moster Tina

Har du tittat på någon kinesisk kollegas lektion? Då kanske du ser vad de gör för att klara av klassen. Barn är smarta. De vet nog att du inte kan kontakta föräldrarna (eller kan du det?) och sådant kan vara avgörande för disciplinen. Ge inte upp byt fokus Du kanske inte ska göra underverk med dessa kinesbarn utan lära dig lite mer om dig själv. Studera dig själv. Blir du nervös? När blir du arg? Vad händer om du inte klarar klassen? Vågar du be om hjälp? Vad är det värsta som kan hända? Ger du upp lätt? Använd tiden och erfarenheten till din fördel och lär dig om dig själv. Jag tycker du äe jättemodig och jag är inte säker på att jag klarat det bättre än du även om jag jobbat i 20 år. Avgörande för att jobba i svenska skolan och klara av det på ett bra sätt så att eleverna är lugna är att ha en bra förädrakontakt men man får inte glömma att vi har makten att dela ut omdömen och betyg, sätta kvar elever och införa konsekvenser för dåligt beteende. Jag vet inte hur många av dessa maktmedel du förfogar över. Nu ska jag gå och sova för i natt ställer vi fram klockan så det blir lite minder nattsömn. Cheer up!!! Kram Tina

2011-03-26 @ 22:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0