Tell me why I don't like mondays..

Hello!
Idag har det gått sådär i skolan. Ju fler lektioner jag hade ju sämre blev det. När jag skulle börja det fjärde var det ganska illa. Var inte alls på bra humör och ungarna pratade och lyssnade inte. Så fort en kinesisk lärare kommer in så blir dom knäpptysta. Jo det kan ju vara för att dom kan hota mer på kinesiska och för att dom slår till dom överhuvudet och drar dom i öronen lite då och då, men på ngt sätt borde det väl gå att få dom tysta. Så ja idag hatar jag barn :(. Daniel följde inte med till klassrumet idag och det var väl tur det :P. Vi får se om han kommer med imorgon. Nu är det nog dags för en film! Daniel käkar nudlar eftersom han redan har gett upp på skolmaten :P Synd för han eftersom vi faktikst fick chicken nuggets idag ;) Ha det bra där hemma! Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Kajsa

Hej Sofia!

Det lät som en kämpig dag :( Så kan det vara, så ge inte upp. Fortsätt att vara strikt och stå på dig. Gör inte övningar som gör att du tappar kollen i början innan du har ordning på gruppen. Kör enkelt och låt dom sitta på sina platser och du leder det hela. Lekar mm kan du ha när du har koll på eleverna. Ha en bra dag imorgon och njut av att Daniel är där. Kramar M Kajsa

2011-03-07 @ 20:07:00
Postat av: Josefin

Hej!

Jag har en klass som är förjävlig rent ut sagt. Går knappt att få tyst på dem. Men idag provade jag att skriva GAME högst upp på tavlan. "Do you like games?" "YEEES!" skricker alla.

Jag förklarade att we're going to play a game in the end of the lesson, IF you are quiet.

För varje gång de inte är tysta när jag ber dem, så suddar jag ut en bokstav. Är det inga bokstäver kvar på tavlan, så blir det inget game.

Funkade GALANT! Så vi spelade pictionary de sista 5 minuterna. Ett kontrollerat spel, men ändå roligt!



Hälsa Daniel! Hoppas ni får det mysigt tillsammans den tid han är här :)



Kram!

2011-03-08 @ 11:39:08
URL: http://josefinsresa.blogg.se/
Postat av: Moster Tina

Trist med jobbiga dagar men det har vi alla. Bra tips med GAME tycker jag.:)

2011-03-19 @ 19:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0