hallojhalloj

Idag har det varit en ganska vanlig dag. Jag hade fyra lektioner. Idag var jag till och med duktig och orkade ta mig upp till frukosten klockan sju! Det ni! Under rasten så fixade jag så att jag fick lite av barnens mellis;) Det var ju faktiskt kaka idag! Jag körde med min vanliga "whats that? Is it good? Ohh you are going to give me some! Thats nice of you and not my plan at all".. Okej det sista säger jag inte fast jag skulle nog kunna göra det för jag tror inte att dom skulle förstå iaf. Men idag var det inte bara kaka. Det var någon drick grej också så jag frågade "whats that?" En kille svarar "sour milk". Men en annan tjej lyckas övertyga mig om att det är sött och inte surt. Jag kan säga att det var sur mjölk. Det var inte gott men det var inte äckligt heller... Nu kan jag iaf säga att jag har testat det! Jag imponerade även på mina elver med att säga " wo xi huan chu dan gao" vilket betyder jag gillar att äta kaka/tårta. Efter mina lektioner var klara och efter att ha ätit kvällsmat så gick jag och Anna ner till stranden. Allt vatten var borta men det var skönt att röra på sig iaf.
Imorgon åker vi till Hangzhou över helgen! Det ska bli awsome! Det är en mycket större stad så det finns västerländsk mat och det ska också finnas ett HM! Nästa vecka har vi bara fyra veckor kvar att undervisa och en av de veckorna är bara en halvvecka för vi har lov. Jag har mina sista två lektioner planerade vilket betyder att jag bara behöver planera 2 lektioner till! Jag kan inte fatta att det faktist börjar ta slut. För bara ett tag sen kändes det som att det var en evighet kvar tills det var slut. Det känns både bra och dåligt. Jag längtar hem efter Daniel, Nella, min familj och mina kompisar men samtidigt så kommer jag nog sakna läraryrket ibland och en del av mina elever! Jag kommer också sakna tjejerna jag bor med och att hela tiden vara omringad av olika kulturer! Att ha fått träffa så många olika människor från så många olika ställen i världen har varit väldigt kul och utvecklande.
Nu ska jag packa lite! Jag kanske skriver kort imorgon, annars hörs vi efter helgen. ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma Kajsa

Kul att höra hur du har det och hur du tänker. Det här blir minnen som du kommer att titta tillbaka på under resten av ditt liv. Det låter som du beskriver många positiva minnen och det är ju fint att kunna titta tillbaka på något positivt : )

Här är allt bra och våren är vacker som vanligt och sommaren närmar sig med stormsteg. Det känns alltid som just april och maj går alldeles för fort. Jag vill hinna njuta av allt som händer i naturen. På köksbordet har vi liljekonvaljer och det symboliserar skolavslutning för mig. Den närmar sig med stormsteg och för med sig blandade känslor av glädje och sorg. Ser fram emot vår resa och att få se hur du bor Sofia. Det ska bli jättekul! Tills dess, ha det bra och fortsätt njuta av allt bra du har där borta. Kram på dig!! Älskar dig : ) Mamma Kajsa

2011-05-19 @ 08:51:47
Postat av: din bästa morbror

Du verkar trivs och det är kul att läsa din blogg. Du får ett verkligt minne för livet. Må gott och vi tänker på dig där borta. Kram från oss

2011-05-22 @ 10:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0