Skola och supermarket

Hej!
Dagen började bra när jag gick in till min första lektion och flera utbrister "you look beautiful!" Jag hade inte gjort någonting speciellt idag med kläder eller smink så jag vet inte vad det var. Mina elever har börjat lugna sig med dem kommentarerna. Men med dem hade jag en jätte bra lektion. Denna vecka lär jag dem kroppsdelar. Lektionen efter var inte lika bra och dem på eftermiddagen var inte heller så bra. Men den sista lektionen var inställd eftersom dem hade brandövning idag. Fick se lite eld och lite brandbilar på skolan. Jag har fått reda på att en lektion imorgon också är inställd. Jag kommer inte ens ihåg sist jag hade en hel vecka utan att någon lektion var inställd eller förkortad. Både skönt och dåligt. Dåligt eftersom min planering blir lite dålig med tanke på att alla inte har gjort samma sak. Men det går väl att lösa det.
Efter kvällsmaten tog vi en taxi ner till supermarket. Vädret idag är hemskt! Det är så himla fuktigt! På morgonen kunde man inte se mer än 8 meter framför sig för att det var så dimmigt. Nu har det lagt sig lite men det är så varmt och klibbigt hela tiden. På supermarket köpte jag lite mat och vatten. Sen köpte jag tops. Är 1 krona ett bra pris för en midre förpackning med tops ? Jag tyckte jag gjorde värsta klippet iaf ;).
Juste, jag har också börjat testa min kinesiska med mina elever. Jag kan fråga "hur mår du?" och "vad heter du?" och dem förstår och svarar. Men när jag försökte med "var kommer du ifrån?" så förstod dem inte alls. Man får väl träna mer helt enkelt.
Hoppas allt är bra hemma i alla fall. Och om Niklas nu läser detta så GRATTIS igen till körkortet! :) Hoppas du hämtar mig från flygplatsen i sommar ;) hehe Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0