Utekväll i Yueqing

Så för första gången sen vi kom hit så var jag, Emily och Anna ute i Yueqing. Vi hade en väldigt lyckad kväll. Det började med att taxin körde oss till klubben. När vi går ur ser vi två västerländska killar (det är typ aldrig man gör det här!) så vi bestämmer oss för att fråga vart dom ska. Vi följer efter dom i ca fem minuter men kommer aldrig ifatt och då svänger de in til sitt hotell. Så dem var nog bara har på buisness. Vi går till en liten affär brevid och köper risvin(50%) för 5 kronor och lite läsk att blanda det med. Vi kände att vi behövde lite för att våga gå in på klubben. Efter ett tag så går vi in iaf. Just då hade de något uppträdande på scen som precis var slut så när vi kommer in tänds alla lampor och alla verkligen glor på oss. Vi smiter iväg till toan och tar bakvägen ut. :P Vi går och köper mer läsk att blanda det sista risvinet med och en timme senare gör vi vår andra entré till klubben. Kinesiska klubbar är inte som svenska. Det är mest bord och inte alls ngt dansgolv eller bara ett litet. I detta fall fanns det bara en scen om man ville dansa. Vi tog iaf ett bord och jag erbjöd mig att köpa en öl så att vi kunde få sitta där ett tag. Jag betalar med en 100 och så går killen iväg för att växla den men han kommer tillbaka med den. Tydligen är det någon annan kille som har betalat och han köpte även in mer öl och ett frukt och grönsaksfat. :P Massa olika kommer fram och vill skåla med en (en kinesisk grej). Efter ett tag är  vi uppe på scenen och dansar och hade det jätte kul! :) En kinesisk tjej lärde oss en kinesisk dans som vi körde ett tag! Sen vid ett begav vi oss hem igen! Jag hade inte trott att det skulle bli så kul som det faktiskt blev :). Jag bjuder på lite bilder.
Utanför klubben i början :)
Ölen, frukten och grönsakerna!
Tjejen i vit tröja var det som lärde oss dansen här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0